Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
4.11.2004, Martin Štěpánek, recenze
Po dvou předchozích částech, kdy jsme si grafické karty jen představovali, je dnes konečně čas podívat se detailněji na výkon oné šestnáctky statečných. Mezi nejzajímavější patrně bude patřit porovnání mezi GeForce 6600, 6600GT a Radeonem X700Pro.
1  2  
mikha | 17.12.200413:23
chcel by som vediet, je mozne zrovnavat matrox karty s kartami radeon­/geforce?
nie som hrac, a tak vobec neviem zhodnotit vysledky v hrach vzhladom na pracu typu animacie, praca s videom, rendering, cad atd.
Odpovědět0  0
orinocco@centrum.cz | 22.11.200421:16
Proc v testu neni zahrnuta 9800 Pro 128 MB ? Jak si vede v porvnání s 6600 GT ? Kterou vzít ? Diky
Odpovědět0  0
Zdeněk Kabát (474) | 22.11.200421:28
Nejspíš proto, že Radeon 9800 Pro je určen pro AGP. Pro srovnání doporučuji přímo recenzi GeForce 6600GT AGP ­- https:­/­/www.svethardware.cz­/art_doc­-82140B7D003641DBC1256F4C00352632.html
Odpovědět0  0
Thunder.m (2) | 15.11.200423:29
Zajímala by mě jakou mají karty pro PCI­-E spotřebu, respektive kolik vyzáří tepla. Konkrétně karty s čipem X600, X700 a 6600GT, netušíte někdo? Chtěl bych takovou kartu chladit pasivně.
Odpovědět0  0
Enki (2) | 25.11.20047:13
Odpovědět0  0
DVI_ATI_ BULLSHIT | 14.11.200421:48
To je snad vtip nechapu, jak se muze firma pustit do vyroby grafickych karet do noveho slotu, kdyz dodnes nedokazali ani udelat poradne DVI vstup pro LCD, sice se to tohohle clanku vubec netyka ale chcu Vam rice, ze me ATI PEKNE SSEERREE!!! se svym posr**** dvi­-i a to protoze to neni problem jedne karty ale tech deseti poslednich co jsem mel v ruce! Neustale prepinani analog­-digital­(instalace win­/instalace driveru­/instalace control cente­/vyskakovani z nektrerych ­-­-­-­-­-napriklad vsech dosovskych aplikaci.....­) me stalo uz minimalne 10 let zivota a neustala tma na monitoru a hlaska NoSignal me primnela rict a byt o tom naprosto 1000% rozhodnuty : ­"UZ NIKDY VICE ATI!­" dekuji za pozornost
Odpovědět0  0
Creckx | 15.11.20043:18
A nebude problém někde jinde? Mě to jede v klidu s R9600 a nikdy s tim problémy nebyly...a nevim co má společného PCI­-E s DVI:)
Odpovědět0  0
MaYo2 (9) | 15.11.20049:08
No to musíš mať veľkú smolu, pretože som mal ATI pred tým aj teraz, idem cez DVI, predtým cez redukciu DVI=>VGA a nikdy som taký problém nemal a ani nemám. Dokonca mi ide aj kombinácia DVI+TV ­(S­-VHS alebo compozitný výstup RGB­) a to všetko bez najmenších problémov. Chyba bude inde a nie v kartách. Pri jednej by som to pochopil ale pri desiatich už by som hľadal chybu inde.
Odpovědět0  0
starmen (438) | 15.11.20049:37
Já mám primary monitor DSUB­-15 a secondary DVI­-I => DSUB­-15 a bez sebemenšího problému. I s televizí Videou­-out ­(ale jedou pouze dvě zařízení současně­).

Desítky seskládaných PC s LCD, DVI vstupem a Ati Radeonem ­(často kancl ­- R9200 atp.­) ­- bez sebemenšího problému.

Chyba bude asi opravdu jinde.
Odpovědět0  0
Martin Štěpánek (439) | 8.11.200422:55
Jake bylo moje prekvapeni, kdyz jsem se vratil po trech dnech a vidim, ze temer cela diskuze se tahne ve smyslu absence GeForce 6800. Ale po kontaktovani velkoobchodu v CR se mi nepodarilo zadny kus sehnat. A kdyz je nemaji predni prodejci, nechapu potom, kde se berou na nekterych internetovych shopech. Jedinou moznosti je primy dovoz ze zahranici, ale faktem zustava, ze maly prodejce, pripadne internetovy prodejce nema zadny zajem takovou kartu zapujdit na 14 dni, co test probiha.

Co se tyka udeleni ceny za vykon, je to pomerne jednoduche. Test probihal prave ted a kdyz nVidia nema zadneho zastupce v prodeji, je to jejji chyba. Tim nechci rict, ze jsem fanda ATi ­(zrovna zvazuji nakup GeForce 6600­), ale argumenty typu: kdyby v testu byla byvala byla GeForce 6800Ultra, jiste by byvala byla vyhrala jsou podobne, jako kdybych rekl, ze ATi R500 porazi nVidii. Ani jedna z techto karet neni k dispozici a proto je celkem zcestne o nich uvazovat.

A posledni odpoved patri pro s3m3n0. NEchapu, co se vam nezda na porovnavani X800XT a 6600GT?! Z meho pohledu, tedy z pohledu zakaznika chci vedet, zda ma cenu kupovat jednu kartu za nehorazny peniz, nebo dat ctvrtinu za jinou. A toto by melo zohlednovat oceneni Best Of Test, kterym Leadtek 6600GT nepochybne je. Domnivam se, ze prave toto srovnani vam ukaze, ze s jednou kartou sice ziskate 200fps, ale s tou druhou, ctvrtinovou, dostanete 80fps a to na hrani stale staci. A o tom nakup prece je, nema cenu koupit to nejdrazsi, ale to s nejlepsim pomererm cena vykon a to lze zjistit jen otestovanim jak nejlevnejsich, tak i nejdrazsich karet.

Martin Štěpánek ­- autor recenze
Svět Hardware
Odpovědět0  0
Marťas | 9.11.200419:14
Také mě zaráží, viz. výše, proč ste použili pouze 2x 256 MB RAM?
Odpovědět0  0
anonymous | 9.11.200419:23
kolik lidí má 2*512MB Ram ?
Odpovědět0  0
Marťas | 9.11.200419:53
No neni to zas tak neobvyklý dneska. A navíc to ty dobrý grafiky brzdí.
Odpovědět0  0
Martin Štěpánek (439) | 9.11.200421:53
Duvod je velmi prosty, testujeme s tim co mame....a co se tyka DDR2 pameti, je to problem.

Na druhou stranu, chtel bych videt, ktera hra bude s 512MB mit nejaky nedostatek. Nerekl bych, kdyby na pozadi bezelo neco jineho, ale zde se jedna o cisty system bez jinych veci. Jedine, kde snad by mohlo k nejakemu, ale velmi nepatrnemu zpozdeni dochazet, je Doom3 s FSAA a AF.
Odpovědět0  0
MaYo2 (9) | 10.11.200422:04
No ja som mal problém s Doom3 na 512MB. Sekalo to neuveriteľne. Zostava je pri tom A64 3500+, Asus A8V Deluxe K8T880Pro, ATI X800XT PE + Catalyst 4.11Beta, 2xHDD, 2xDDR400 Kingston HyperX CL2­-3­-2­-5. Až keď som rozšíril pamäť na 1024MB tak to ide hladko.
Odpovědět0  0
luqas. | 9.11.200423:25
"kolik lidí má 2*512MB Ram ?­" to mel byt vtip??
urcite nespocetnekrat vic nez lidi kteri maji Intel E.E. Prescott 3,4GHz =­))
Odpovědět0  0
anonymous | 10.11.20049:17
jj to je vlastně pravda, většina lidí má AMD :­))
Odpovědět0  0
Honza1111 | 10.11.200414:26
Většina socek má AMD, a tímto děkuji panu Štěpánkovi, že testoval na Intelu, škoda jen, že ne na Presocottu kterej mám já:o­))
Odpovědět0  0
Honza1111 | 10.11.200414:33
Škoda, že jste nezařadily do testu taky Geforce 6200, přecejenom ne každej má 5 tisíc na grafickou kartu.
Odpovědět0  0
potoo | 10.11.200415:02
Ty tu nakecáš tolik blbostí, že bych se divil, kdybys vůbec toho prescotty viděl ty chytráku :­-­)­)­)­)­)­)­)­)­) Ale můžeš nás bavit dál :­-)
Odpovědět0  0
Honza1111 | 10.11.200416:11
No socka jako ty ho nikdy neviděla ani nikdy neuvidí zbyde ti jenom tiše závidět a pořád si dokazovat jak je ten Intel špatnej a předraženej.
Odpovědět0  0
luqas. | 10.11.200416:33
ty si teda trubka, nejdriv napises ze mas Prescott a vsichni ostatatni jsou socky a proto maj amd, a pak napises ze kazdej nema 5k na grafarnu??:­)­)
Ja mam teda taky P4, ale rozhodne bych jenom kuli tomu ze ma nekdo AMD nerikal ze je socka.. neco bych tu napsal, ale...
>> tohle je diskuze ke grafikam tak nevim proc se tu zas nekdo snazi flamovat s CPU...
Odpovědět0  0
Honza1111 | 10.11.200416:51
Já jsem toho Prescotta koupil za 3 litry, proto mi připadá grafika za 5 litrů drahá. Taky bych nedal za procesor 5 tisíc.
Odpovědět0  0
luqas. | 10.11.200420:30
heh tak ty povidej neco o sockach :D
Odpovědět0  0
Sajgon (54) | 11.11.20047:13
loooooooooooooooooooooooooooool to je tak kdyz se do toho clovek zamota co? a jeste s tou tvoji demenci :D hehe my o sockach a socka honzik :D
Odpovědět0  0
Honza1111 | 11.11.20049:49
Možná jsem socka, ale nejsem lama abych šel do AMD:o­))
Odpovědět0  0
Sajgon (54) | 11.11.200410:02
naraz co:­) tak to me nevadi klidne budu lamka kdyz ti to udela dobre :D nebudu se tu s tebou dohadovat proc sem si koupil amd a ne intel ­- kazdy normalni si umi spocitat pro a proti.
Odpovědět0  0
hans26 (3) | 11.11.200410:24
Ale ale, co to vidim, Honzicek1111 prudi i tady, a jak vidim, tak blije uplne stejne konstruktivni hovadiny jako u grafik... no teda... to je pilny dopisovatel. Bych rekl ze on ani jinak nemuze, doma jej zmlati pomalu i jeho oblibena akvarijni rybka ­- tak mu nezbyva nic jineho nez nastartovat svuj neskutecne hypersexualne nadupany Intel s PCI­-E boadrem a musi nam dokazovat svuj ostrovtip takhle. Ale nechme jej, on se ke sve sexualni orientaci mozna nekdy prizna a pak bude happy..:­))
Odpovědět0  0
Honza1111 | 12.11.20049:11
Akvarijní rybky nemám takže smůla a moje sexuální orientace je heterosexuální, takže máš smůlu teplouši.
Odpovědět0  0
MaYo2 (9) | 12.11.200415:38
Ako tak pozerám tvoje príspevky Janko1111 tak zisťujem, že tvoje IQ nie je veľmi vysoké. Ten tvoj Intel by si si mal dať namontovať miesto mozgu alebo ku mozgu ­(ak nejaký máš­). Doporučujem aspoň dva ak nie štyri. Budeš aspoň multi :­))
Odpovědět0  0
anonymous | 10.11.200416:39
tady de o to aby cpu nebzdilo tu grafiku, proto se dava ten max. co se da sehnat...
Odpovědět0  0
s3m3nO | 8.11.20047:13
nejen ze tu porovnavaj jabka s hruskama ­(6600GTvs9800XT­) ale on si to levi jeste da jako rekolamu na hlavni stranu.
"vitez je na svete­". je mi z toho na bliti.... fakt chudaci
Odpovědět0  0
Radim Zavadil (19) | 8.11.20049:14
Vaši připomínku beru na vědomí, ale dokud ji nijak nezdůvodníte, jste u mě chudák vy....
Odpovědět0  0
Sharker | 7.11.200420:56
Pri nakupe cez internetovy obchod podla zakona o internetovych obchodov mozete do 14 dni vyrobok vratit bez udania duvodu.Ak mate smolu a kupite spatnu 6800LE s vadnymi PIPELINES tak ju jednoducho vratte. Je to sice neeticke ale za tych 2000 usetrenych CZK to stoji za namahu.
Odpovědět0  0
ALF | 8.11.20049:26
Takovy jako vy bych strilel... Objednate, dostanete bezvadny kus daneho HW ktery vyborne funguje na urcenych frekvencich a s danym poctem pipes a vratite ho jen proto ze vam nesel odemknout...
Jako kdyz jsem nekde cet otazku typu ­"jak oddelat VGA, pac mi nejdou odemknout pipes­" stydte se za sebe... prodejci jsou taky jen lide, kteri pracuji a snazi se neco si vydelat... mate poneti o rabatech v IT to malo co si dotycny vydela mu jeste skrouhnete dalsimi naklady spojenymi s tim ze musel vratit HW bez zavad... opravdu se stydte, zkuste si nekdy prodavat IT a ony vas tyhle praktiky rychle prejdou...
Odpovědět0  0
Sharker | 7.11.200420:45
Myslim ze stými 6800 GT na PCI­-Express to nieje až také zlé ,na tejto stránke ich majú v ponuke
a sú schopní ich dodat do 4 dni!!! Tak Predsa sa dajú niekde v tej maličkej zemičce ako je Česko zohnat!!
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
Až na to že su dost drahé, bez dph stoja tolko ako 6800 Ultra.
Ide o internetový obchod.
Odpovědět0  0
Asysy (3) | 5.11.200418:46
Jako první musim říct, že je to špičková práce. Ale zarazilo mě, proč ste nepoužili 2x 512 MB RAM??? Neni přece jen dneska 2x 256 MB RAM trochu brzda? ­(pro výkonější grafiky­). Zajmalo by mě o kolik by vrostl počet bodů; frejmů! Dík za odpověď.
Odpovědět0  0
keri | 5.11.200412:06
Cau lidi nevite dela se nebo bude delat karta gf 6600 nebo 6600gt pro agp popř jestli je na nasem trhu dik za odpoved cau
Odpovědět0  0
MaYo2 (9) | 5.11.200411:57
Kto chce vidieť ako dopadli ­(AGP­) X800XT PE a 6800Ultra v 3DMark2005 nech si pozrie stránku http:­/­/www.sharkyextreme.com­/hardware­/videocards­/article.php­/3211_3428621 8. K ostatným testom sa nevyjadrujem a myslím si svoje. Ťažko veriť testom v hrách, či už ide o ATI alebo nVidiu, pretože sú viac či menej optimalizované pre každú platformu. Ja len verím že FutureMark urobil nestranný benchmark. Obidve karty sú vynikajúce ale nie na všetkých hrách takže robiť tu akési rozbroje nemá zmysel a každý si aj tak kupuje podľa sympatií. Ja mám X800XT PE a je to super karta aj keď niekto bude tvrdiť opak a nemám dôvod prechádzať na nVidiu.
SLI ­- kto si kúpi dve karty za 40000,­- SK len preto, aby mu plynule išiel ­"úžasný DoomIII­", ktorý stojí za nič? Ja určite nie. Úžasná grafika je pramálo na dobrú hru ­(hral som ju­).
Ten, kto v článkoch znevažuje prácu druhých a lieči si tu komplex menejcennosti nech tu nepíše. Dôvod nezaradenia 6800Ultra bol dostatočne vysvetlený. Ja tiež by som mohol namietať, že do testu nebol zaradený X800XT PE na PCI­-E ktorý je výkonnejší ako X800XT.

Odpovědět0  0
Jirka M. | 5.11.200411:09
Proc je ­"NUTNY­" ­(jak pisete­) ten hotfix na 3DM03 pro X800?!? Vzdyt primo na strankach Futuremarku pisou, ze na vysledne skore nema zadny vliv a uprimne receno, ja si doted zadne zavady v 3DM03 na sve X800XT PE nevsiml, i kdyz jedu bez nej, tak k cemu je tedy dobry?

Dal me trochu zarazilo, proc jsou v testu ­(celkem zbytecne­) 3 identicke karty s X800XT a vubec zadna X800XT PE ­(a nerikejte, ze PE pro PCI­-E neni­)?

No a nakonec to nejdulezitejsi pro me osobne: Mam totiz nejaky ­"zvlastni­" problem s 3DM05. :­( V 3DM01SE i 3DM03 mam vysledek odpovidajici sestave, ale v 3DM05 mam vysledek trvale o minimalne 1500 bodu ­(coz je hodne!­) horsi nez vsichni ostatni na srovnatelne konfiguraci. Navite nekdo o nejakem hotfixu ci figlu ­(co mam kde nastavit­), kterym bych to dal do poradku? Mam take Catalysty 4.10, jako byly pouzity v testu...


Co se tyce urvanych NVidiotu ­- i ja byl jeste pred par dny zaprisahly NVidiot, dokonce i ted bych rad nejakou tu GF6800U poridil ­(a cekal jsem na ni 2 mesice­), ale vec se ma skutecne tak, ze GF6800U jakekoliv znacky uz nekolik mesicu neni doted k dostani ­(pro AGP, pro PCI­-E uz vubec ne!­) v cele Evrope. Dokonce i 6800GT, ktera se pred cca 2 mesici jeste jakztakz dala sehnat, dnes uz taky neni. Nechapu, co tim NV sleduje, ale jestli se snazi zbavit svych dlouholetych priznivcu, tak se ji to dari znamenite. :­(­((
Odpovědět0  0
xmon (7) | 5.11.200410:36
Je to dobry test, ktory sa pomoze zorientovat v tak chaotickej ponuke.Dobra praca.Vela uspechov.
Odpovědět0  0
MartyT. | 5.11.20049:56
Test jse mě líbil.Je pravdou že to s tou trefou... je upřimně trochu vedle.Ale už se těším na test 6800ky.Sám jsem si tu kartu před dvěma dny koupil. Měl jsem před tím skoro 3 roky GeForce 4 Titanium 4600.A ve své době to bylo to nej od nVidie.A i dneska mě všechny hry rozumě běhali.Na nové kartě jsem se dostal něco přes 10tis bodu v 3D MARK 03.Pro srovnaní GeForce 4 měla 2tis bodu.Na sestavě P4 Intel 3400­/800 3x512 Ram a tedka mam 6800 GT.Nárůst výkonu je fakt skvělí.A myslím si že mám na 3 roky pokoj...však on te Sw zas tak dopředu a hlavně rychle nejde.Na Doom jsem kdysi čekal ješte s GeForce 3 Titanium a vyšel letos....
Odpovědět0  0
zATIm | 5.11.20049:04
Fakt jako srovnavat zATIm za 20 táců s GF za 6 táců, to jsem teda ještě neviděl, takovejhle test. Chudáci uživatelé, si přečtou že zATIm je nejlepší,koupí si jí a pak zjistí, že si koupili totální shit...
Odpovědět0  0
Tresor | 5.11.20040:03
Chtěl bych celé redakci svethardware a hlavně panu Martinu Štěpánkovi poděkovat za výborně napsaný a provedený test PCI­-E VGA!Držim palce při dalším testovaní...

P.S. John.Don je totalní magor!Vůbec si nezaslouží mít místo v diskusi

Tresor
Odpovědět0  0
Petik | 4.11.200423:26
Pochvala za tento test. Mnoho lidi planuje upgrade do konce roku a tento test je jednim z tech co pomuzou v rozhodovani. Jeste byste mohli udelat srovnani karet bez rozdilu zbernice a take test ktery by porovnal 6600GT s 6800LE a 6800. Hlavne cenove je 6600GT a 6800LE velice blizko sebe. Cau a diky.
Odpovědět0  0
Brossmann | 4.11.200423:40
Upgrade můžeš plánovat, ale až v 1. čtvrtině 2005. Dřív se sem tyhle grafiky a nForce4 nedostanou. Proč ? Protože Nvidia nestíhá výrobu graf. čipů a tím méně chipsetů. Všechny testy s tímhle HW jsou s testovacími nebo referenčními kusy, které výrobce poskytne jen velkým výrobcům PC a obchodníkům. A hlavně přednost mají západní trhy, ne nějaká Česká Rebublička. Podívej se na Czechcomputer nebo Alzasoft ­- dodací lhůta neznámá ­(pokud mají aspoň obrázek­).
Odpovědět0  0
Petik | 5.11.20049:43
S tema grafikama bych to nevidel tak cerne. Dival jsem se na velkoobchod a tam maji konkretne 6800LE AGP i 6600GT PCIE skladem. Horsi to bude v pripade pokud nekdo chce NForce4 board. Ale i ty budou pred vanocema, ale otazka bude chce­-li tam nekdo dat AMD 64 Winchestra s ruchlosti sbernice 1GHZ zda uz bude mit nVidia vychytany problemy.
Odpovědět0  0
anonymous | 5.11.200410:34
no já nevím 6600GT za 6500,­- a 6800LE za 8000,­-... tady je jasně nejlepší kauf 6600GT
Odpovědět0  0
Petik | 5.11.200411:06
No a prave proto bych uvital jejich porovnani jak se projevi pomalejsi takt jadra a pameti u 6800LE a jak se projevi 128bit u 6600GT. Jinak souhlasim ze je 6600GT asi kauf no. 1
Odpovědět0  0
anonymous | 5.11.200416:42
tak se mrkni tady:
http:­/­/www.digit­-life.com­/articles2­/gffx­/nv43­-p15.html#p21

osobně si myslím že připlácet 2 litry za 6800LE nemá smysl...­(já vím je tam možnost odemknutí pipeline, ale co když budou vadné?)
Odpovědět0  0
Neznam | 8.11.20049:35
Ja zas myslim, ze odemknout pipky a zvysit takt dokaze kazda lamka, ale vratit do cipu chybejici pulku sbernice ani omylem. To, ze jsou zamknute pipky vadne jeste neznamena, ze je to nepouzitelne. Pri plnem otevreni Gainwarda 6800LE se sem tam v nekterych situacich a nekterych 3D hrach objevi svetla tecka na tmavem pozadi ci tmava tecka na svetlem. U LCD jsou vadne pixely standardem, tak proc by ne tady, kde navic ta tecka nesedi furt na stejnem miste a neni tam videt furt? BTW pri otevreni 12x5 pipek se zadne viditelne vady grafiky nekonaji a kartu lze i pohodlne pretaktovat, takze v 3DM hazi 4­-nasobny vykon oproti FX5950U.
Odpovědět0  0
anoanymous | 8.11.200417:55
jenže to NENÍ na 100% že nějaké odemknete, takže říkat jaký by to mělo výkony je irelevantní...
Odpovědět0  0
mPershing | 4.11.200420:47
Pre tých, ktorým vadí x800 v tomto skvelom teste ­- v každom grafe sú x800 na prvých troch miestach ­(ak sa nemýlim­), proste tieto miesta neberte do úvahy a máte výsledok mainstreemu, kde naozaj <b>vo väčšine prípadov<b­/> vedú nV6600 ­(či už gt, alebo obyč.)
Odpovědět0  0
SataN_XerxeS (54) | 4.11.200418:04
Mozna by neskodilo udelat budouci recenzi na 6800GT ve stylu srovnani s X800 PRO­/TOXIC­/XT PE ...aby to vic vypovidalo
Odpovědět0  0
Zdeněk Kabát (474) | 4.11.200418:46
Už se na tom pracuje :­-)
Odpovědět0  0
anonymous | 4.11.200417:21
škoda že nebyl použit na testy i Half Life 2­(beta­) přeci jenom je to nejočekávanější hra roku a budou na ní i spousty oblíbených modu jako je Counter Strike, DoD atd...

doufám že tenhle test poslouží jako základ a bude se postupně rozšiřovat o karty které v testu nebyly jako je 6800, 6800LE, X800SE, R9800Pro, X300­(128bit­) ikdyž jsou některé jen v AGP
Odpovědět0  0
JPM | 4.11.200414:39
Pěkný test, ale máte tam jednu závažnou chybu, kterou navíc několikrát opakujete. GF FX 5900 a 5700 jsou karty DX9 a ne že ne!!! Pomalejší tedy nejsou, protože nemají DX9, ale protože mají pomalejší praci se shadery oproti ATI
Odpovědět0  0
Martin Štěpánek (439) | 8.11.200421:01
Ano, mate pravdu, 5900 ma DX9, ale PS jsou natolik pomale, ze je to jako karta bez DX9. Ostatne proto FarCry na 5900 bezi pouze s DX8.1.
Odpovědět0  0
Simik (358) | 4.11.200412:48
Urcite velmi dobry test ­(nemel jsem silu a cas jej precist cely a hry moc neprovozuji­), jen me zarazi ceny:

Trefa ­- jako nejvykonejsi karta testu
Best of test ­- jako nejvyhodnejsi pomer cena­/vykon

Nic proti, ale proste by mi to prislo logictejsi obracene:­-­)

Preji hodne hardware­-u na testovani

Simik
Odpovědět0  0
Štěpán Mrázek (372) | 4.11.200412:56
Trefa je ocenění pro špičkové produkty bez zohlenění jejich ceny a Best of Test se uděluje pouze ve srovnávacích testech ­(minimálně pět produktů v jedné recenzi­) a typicky za poměr cena ­/ výkon. Takto udělujeme ocenění snad už od roku 2001...

Štěpán Mrázek
Svět hardware
Odpovědět0  0
Ferdas | 4.11.200412:36
Pěkný test, ale překvapil mně radeon x700, v testu kde jste ho testovaly samostatně měl vyšší výkon, třeba 3d mark 05 3003 bodů a po přetaktování dokonce 3568, v tomto testu pouze 2283 bodů. Použily jste jiné ovladače či co?
Odpovědět0  0
Martin Štěpánek (439) | 8.11.200420:59
Ano,take jsem byl prekvapen vysledkem teto karty. Po namereni jsem vysledky schvalne pomeroval se starsimi od Zdenka Kabata. Rozdil byl hlavne v 3DMarku05, ostatni hry vychazely temer stejne. Ale nepodarilo se mi najit pricinu techto rozdilu.
Odpovědět0  0
Zráďa | 4.11.200412:29
taky bych chtel vyjadrit pochvalu autorovi, paradni test i pro bezneho uzivatele pecka co si je sem tam posklada, jen vic takovych!!
Odpovědět0  0
starmen (438) | 4.11.200410:33
... ale John.Don je hulvát, dobytek a navíc je pravděpodobně ­"vypatlanej­". Už ti to řeklo několik lidí, tak se nebudu opakovat. Ty linky jsou strašně nádherný, ale mají něco společnýho... jsou to výjmečné testy a v zahraničí. SHW ti jistě poděkuje pokud jim teď hned ­(nebo lépe před 14ti dny před začátkem testu­) tuto kartu seženeš nebo dokonce i desku s nForce4 na SLI. Nebo alespoň půjčku zprostředkuješ.

Jinak p. Štěpánek netvrdil, že není, ale že ji nesehnal ­(viz. ­"Bohužel je mi líto, ale nepodařilo se mi sehnat GeForce 6800 v provedení pro PCIe­") takže by jsi měl asi pozorněji číst.

Co se týče výsledku, tak v podstatě souhlasím a co naplat, X800 je nejvýkonější karta v testu a to, ž nV ezvládá dodváky je její problém. Co je mi po tom, že 6800Ultra by byla asi výkonější když ji můžu mít tak maximálně na obrázku.
Odpovědět0  0
Štěpán Mrázek (372) | 4.11.200410:47
Díky za podporu. Martin Štěpánek strávil s tímto testem spoustu času a spoustu nocí, teď odjel relaxovat... Věřím, že by jinak reagoval na John.Donovi ­"připomínky­" sám. Jsem rád, že drtivé většině čtenářů se tento test líbí.

BTW: Recenze 6800GT v provedení AGP vyjde příští týden. PCI­-E je zkrátka pro nás nedostupná.
Odpovědět0  0
Mazurec | 4.11.200412:05
Ja jen doufam, ze si John.Donovy pripominky neberete moc vazne k srdci, tenhle zoufalec prudi na vsech webech uplne stejne ­"zasvecene­" a agresivne...
Odpovědět0  0
John.Don | 12.11.200412:32
Tvůj test se líbí lidem s nároky přejetého ježka.
Kdyby byl tvůj test objektivní, tak bych mlčel.
Spíš bych tě pochválil.
Ale podle mě jsi akorát lhář a schválně se snažíš manipulovat s výsledky testů.
Proto mě to tak nasralo.

Nejprve si tvrdil že:­(Viz časový sled­)

Dobrý den,

Recenze nVidia 6800GT je plánována na příští týden. Vzhledem k tomu, že jde o AGP kartu, tak nemohla být do testu PCI­-E karet zařazena.

Ale ono nejde jen o AGP kartu. PCIE karty samozřejmě jsou a i v ČR.

Pak když jsem ti dokázal že lžeš, tak jsi tvrdil:

Který distributor ji má v čechách skladem? Zažádám si na zápůjčku. Nám ji bohužel nikdo nezapůjčil a z prstu si ji nevycucáme :­-­)

BTW: nForce4 + 2x SLI jsem viděl nas CeBITu. Do redakce jsme ji zatím nedostali.

Ta PCIE verze byla v ČR. A několik PCIE karet už v ČR je.
Mají je movitější lidé. Možná by jí i půjčili, ale od té doby co nožem škrábete propojky na Radeonech ­- aby bylo možné karty odemknout, tak se lidé nehrnou aby Vám jí zapůjčili.

A když už jsme u toho tak tam stačilo místo 6800 PCIE dát její AGP sestřičku s tím že výsledky jsou stejné +­/­- 5%. Klidně se stačilo tvářit že máte PCIE kartu. Tak by byl článek objektviní a fakt dobrý.

Ale tohle je možná tak honění si nad kartama ATI, které jsou výrazně dražší než Nvidia a poměrně pomalejší­(na stejné cenové hladině­).
Lži mi hrozně vadí. A lži reprodukované na odborných Webech mi taky vadí.

Co začnete tvrdit příště?
Že procíky AMD hřejí stejně jako INTEL?
Že VIA má dražší procesory ne INTEL?
Že ATI dává v HL2 v 1600*1200*30*4AA 10000000000 FPS?

Proč něco číst když to jsou zjevně lži?
Proč to vůbec píšete, když chcete lhát.
Kdyby jste prolezli web a dali dohromady dosažené výsledky z různých webů tak to mohlo být daleko přínosnější než tohle.

A TO MI OPRAVDU VADÍ

Už jen k vůli tomu, že­(většina­) ostatní autoři tady jsou dobří a objektivní.
Odpovědět0  0
xmon (7) | 12.11.200412:49
Mohol by si už konečne prestať s tými tvojími priblblími kecami??!!?? Už to je fakt ­"TRAPNE­". Nikoho tu tvoj názor nezaujíma a určite ani autora článku nebaví odpovedať na tvoje primitívne keci. Daj si už pokoj. článok sa Ti nepáčil, fajn nečítaj. Zaolž stranku www.trapkovia.cz a vypisuj si s podobnými čo nevedia nič urobiť len na všetko frflať. Pripadaš mi ako ­"SLOVÁK­", ktorému sa vždy niečo nepáči a nie preto, ťže je to zlé ale len z princípu.
Maj sa
Odpovědět0  0
Sajgon (54) | 12.11.200413:11
chapes ale, ze si kazdy po precteni udela obrazek, ze GF 6600 za tu cenu je proste lepsi nez top moel ATI? a kdo si chce porovnat 6800 s resenim ati mrkne po zahranicnim webu dyt je to jedno jestli ma nekdo ati nebo nevidiu ne? tak je to u vseho kdo na to ma at si koupi co chce pro nas dobre ze ceny pudou dolu pak a uz se tu fakt neztrapnuj
Odpovědět0  0
Mnemonic (18) | 4.11.200410:24
Šmarjápano, vždycky se najde nějakej magor ­(John.Don­) kterej umí jenom kritizovat. Výsledky nvidie 6800 viděl už každej, ale měls jí v ruce, něřku­-li v compu? Jelikož s dostupností nvidií pro pci­-e to neni u nás nejlepší, tak jednoduše v testu neni. Možná by pomohlo, kdybys jí vyndal se svýho vysoce nadřenýho compu a dones jí do SH, aby si jí taky vyzkoušeli. Von je docela rozdíl ve vidět na netu a dostat do ruky, určitě oceňujeme že umíš číst, ale seš naprosto mimo. Test byl super a určitě dost náročnej, uvažuju o koupi desky pro S939 a jsem zase o kus dál v úvahách, co nahradí muj Hercules 9800.
Odpovědět0  0
MAKULI | 4.11.20049:35
Rád bych nějaké srovnání s kartama Radeon 9800pro. To by se mi hodilo víc. Díky.
Odpovědět0  0
KinkyLab | 4.11.200413:12
Souhlasim, take by me zajimalo, jak by si tato karta vedla.. Kdyz je tam serie 5900, cekal bych i serii 9800. Nemusela by dopadnout vubec spatne!
Odpovědět0  0
luqas. | 5.11.200415:55
Ano, ja bych taky uvital nejake srovnani s Radeonem 9800Pro.. sam ho mam tak by me zajimalo jak si stoji oproti temto novym kartam..
Bohuzel test je zamereny na karty PCI­-E, i kdyz si myslim ze mezi kartami PCI­-E a AGP je pramaly rozdil..
Ale hlavne nemam takovou konfiguraci ­(P4­-3.4­/512dual400­)...

Pokud by nekoho zajimalo jak ­"zhruba­" si stoji ATi Radeon9800Pro ­(128mb­) v 3DMarku05, tak na me sestave
( P4­-Norhtwood­-2.6GHz­/512ram­(single­)ddr320 >lehce pretaktovany 2.8GHz­/ddr340­/agp­-stejne< WinXP, Drivers­(catalyst­) 6.14.10.6476­)
dopadly vysledky takto:
3DMark05 score > 2193 points ­(standartni nastaveni­)
Return To Proxycon > 8,4 ­- 9,6 fps ­(standart­) ­/ 7,2 fps ­(6xAA­) ­/ 5,8 fps ­(1600x1200­)
Firefly Forrest > 6,6 fps
Cannon Fireflight > 13,4 fps
dalsi: Fill rate­-single tex.> 1970 MTexel ­/ Fill rate­-multi tex.> 3016 MTexel ­/ Pixel Shader > 49 fps ­/ Vertex shader 46MVerticles ­- simple 27MV. complex ­/ CPU ­- 3095 points


Odpovědět0  0
luqas. | 5.11.200416:07
jeste bych chtel dodat, ze průběhy grafů fps vypadaji u teto karty temer identicky s X600 az na to ze jsou vyssi ­(mam na mysli hlavne celkem hladky prubeh grafu ne silenost nahoru dolu jako u GF 59xx atd. :)
Odpovědět0  0
weepy | 12.11.200415:02
Moje nepretaktovana 9700 da 3dmark05 za 1800 bodu, kupoval jsem ji za tolik, co dneska stoji srovnatelna GF6600.Pretrvavajici hodnota :­) 9800pro je pry na urovni 2300­-2400 3dmarx05.
Odpovědět0  0
luqas. | 12.11.200416:04
jojo 9800pro maj pry 2300­-2400 to sem taky slysel a od nekolika lidi, ale na mym kompu to udelalo ­"jen­" tech 2200..
Odpovědět0  0
ljelinek | 4.11.20048:35
Také nechápu, proč tam není zařazena 6800ka. A když už tam tedy není, potom bych rozhodně nedával cenu za výkon pro X800, protože je to pěkně zavádějící ­(jak asi může dopadnout porovnání hi­-endu ­- X800 s mainstreamem ­- 6600??­). Jediným závěrem z tohoto testu pro mě je jenom jedna věc, a to že v současnosti se vyplatí 6600ka než X700 ­- ne že by X700 bylo špatný, ale je prostě dražší a nVidii se opravdu 6600 opravdu povedla.

Takže na závěr bych chtěl autora recenze poprosit, zda nezvážit udělení ceny za výkon a raději ­"Trefu­" nesmazat ­(protože tady se zcela jistě netrefil­).
Odpovědět0  0
Štěpán Mrázek (372) | 4.11.20049:12
MSI NX6800GT máme v redakci, ale zkrátka není pro PCi­-E, ale na AGP... Toto byl test výlučně pro PCI­-E karty...
Odpovědět0  0
El Cid (126) | 4.11.200411:46
Souhlas...a to ze maji verti 6800 jen pro agp je jejich vec...X800 je trefa vedle
Odpovědět0  0
Amadeus1243 | 4.11.20048:30
No, nějaký hloupý blbec se vždycky najde, aby něco kritizoval. Myslím si, že pro normální uživatele, kteří se chtějí něco dozvědět o současných VGA ­(=v dnešní době prodávaných­), je tento test naprosto skvělý. Jasně, každý test má svoje mouchy, to si snad každý inteligentní člověk uvědomí a při čtení jakéhokoliv testu to bere na vědomí. Jen tak mimochodem, John.don by mohl udělat vlastní test, mám ale obavy, že by ho tady většina roznesla na kopytech, protože on je pouze negativní kibic, když to řeknu sprostě, tak je to obyčejná čuráčí hlava.
Je škoda, že SH nezařadil do testu 6800, ale asi k tomu měl nějaký důvod, ne? Nezáleží na tom, jaký ten důvod byl. Věřím tomu, že to srovnání přijde v samostatném testu, nebo bude proveden update tohoto. Snad se všichni nepodělají z toho, že to tady momentálně není. Kromě toho, kdyby nebyli líní, tak si ten test najdou jinde.
Každopádně, tento test je výborným přehledem pro normální uživatele a přeji SH, aby na tyto testy našel trochu víc energie a času.

GiGi
Odpovědět0  0
Štěpán Mrázek (372) | 4.11.20049:07
Dobrý den,

Recenze nVidia 6800GT je plánována na příští týden. Vzhledem k tomu, že jde o AGP kartu, tak nemohla být do testu PCI­-E karet zařazena.
Odpovědět0  0
Štěpán Mrázek (372) | 4.11.200410:05
Který distributor ji má v čechách skladem? Zažádám si na zápůjčku. Nám ji bohužel nikdo nezapůjčil a z prstu si ji nevycucáme :­-­)

BTW: nForce4 + 2x SLI jsem viděl nas CeBITu. Do redakce jsme ji zatím nedostali.
Odpovědět0  0
John.Don | 4.11.20049:48
Když už může každý trouba co ještě neviděl 6800 ULTRA na PEG psát recenze na odborné weby, pak ostatní můžou klidně sprostě nadávat. Jestli tvůj mozeček stačí pochopit, že už dávno ASUS překonal hranici 10000 bodů v 3Dmarku 2005 s deskou s Nforce4 a dvěma PCI Expres 6800 Ultra ve SLI, tak si o tom přečti třeba tady: http:­/­/www.asus.com­/news­/2004­/20041022.htm

Jo a desku se dvěma AGP jsem ještě neviděl !
Odpovědět0  0
Sajgon (54) | 4.11.200411:19
magore:­)
­"Který distributor ji má v čechách skladem? Zažádám si na zápůjčku. Nám ji bohužel nikdo nezapůjčil a z prstu si ji nevycucáme :­-­)

BTW: nForce4 + 2x SLI jsem viděl nas CeBITu. Do redakce jsme ji zatím nedostali."
Odpovědět0  0
Štěpán Mrázek (372) | 4.11.200411:31
Chtěl jsem napsat na Invexu, pardon.
Odpovědět0  0
ShanDo (42) | 4.11.200416:24
John.Don uz sa tu neohanaj takymi vecami ako 6800U v SLi ktore dosiahli 10000Bodov. Chces tu kartu mat v recenzii tak ju dones do SH a oni ju tam zaradia, lebo ak ti nedoslo V CECHACH NIE JE chapes??? Myslim ze nie. A ides si kupovat 6800U do Sli slotu?? pochybujem. Ak si chce niekto prehladnut mainstream tak je tento test dokonaly. Ja 22000 SKK na kartu nemam.
Test je fajn!!!
A John.don silencium prosim.
Odpovědět0  0
John.Don | 12.11.200412:18
Hm. Silencium se nebude konat, protože to co říkáš jsou žvásty.
Redakce má kartu 6800 do AGP a rozdíl AGP­-PCIExpres je minimální. Stačilo tam dát tu kartu AGP s vysvětlením ­- rozesíráme karty...škrábeme našim dodavatelům lak z karet skalpelem a oni nám potom různé karty nechtějí půjčovat. ALE né. On nejprve tvrdil že 6800 do PCIE není a až když jsem mu poslal link tak si narychlo vylhal historku o tom jak nemohli sehnat kartu do PCIE. A ty víš hovno kdo tady má a nebo nemá 6800 ULTRA DO PCIE. ALL­-ELECTRONICS ti jí na zakázku doveze. Můžeš jí mít klidně za týden. Když si jí zaplatíš. Prostě mi vadí různé lži od tohoto autora a proto mlčet nebudu.
Odpovědět0  0
SataN_XerxeS (54) | 4.11.200417:54
Budu velice stručný. DRŽ UŽ HUBU! ...jo a ještě něco ­- opakuješ se, chudáku...
Odpovědět0  0
Smoke_rs (2) | 5.11.200414:14
Jentak by očko to je sice fajn, že to udělá 10.000b ale na to abych si to moh koupit, tak bych musel š.... bankéřovu dceru. .­-­) A pokud je něco nedostupné, tak je jasné, že to nemůžu zrecenzovat.
Odpovědět0  0
John.Don | 12.11.200412:14
Víš, š.... s bankéřovou dcerou by jsi musel i kdyby jsi si chtěl koupit karty od ATI co v testu jsou. A o tom to je. Autor záměrně zvýhodněje ATI. A úplně zbytečně. Nejdříve trvdil že 6800 není pro PCIExpres, když jsem mu ukázal linky tak že jí nemá. Pak z něj vypadlo, že mají v redakci 6800 do AGP. Vzhledem k tomu, že si nejsou schopni sehnat kartu na PCIE když byla vidět na Invexu a ALL­-Electronics jí je ochotný na zakázku dodat, tak mohl alespoň použít tu do AGP. Jen tak pro úplnost. Ale on chtěl lhát jako to jen šlo. A to mi na tom moc vadilo.
Odpovědět0  0
john.don | 4.11.20047:11
Příspěvek byl odstraněn redakcí pro použití vulgárních výrazů.

Štěpán Mrázek
Svět hardware
Odpovědět0  0
Rizzy (1) | 4.11.20048:26
Nebude to tym, ze toto bol test PCI­-E kariet a nie AGP.
Odpovědět0  0
john.don | 4.11.20049:36
HM. Jenže i taková 5900 se dělá s PEG můstkem.
A 6800 jsem také viděl s PEG můstkem.
Odpovědět0  0
Štěpán Mrázek (372) | 4.11.20049:48
Jenomže nám ji nikdo nepůjčil, možná není až zase tak běžná v českých skladech...
Odpovědět0  0
s3m3nO | 4.11.20047:05
proč chybý v testu vlajková lod od nVidie jako ve všech testech tady a v computeru? ­(viz historie 9800Pro vs 5900 atd..­). aby mohlo ati zvítězit. nejsem zarytej nViák, alš tohle mi fakt vadí. potom co ati vyhraje se uvede ohromný titulek a dole na konci malá poznáímka typu ­(ani ta tu dnes dokonce není­) ­"bylo by dboré ještě srovnání s 6800­". když je další test, kde uz tato karta je, tak titulek recenze, kde tato karta můze popripade vyhrat, neni tak pompezni.
Odpovědět0  0
John.DOn | 4.11.20047:13
Co čekáš od svetahardware? To je jakou koukat se na zprávy na ČT1 nebo Nově.
Prostě ti řeknou jen půlku a navíc to překroutěj.
A vůbec bych tomu testu nevěřil.
Stejně schválně zmanipulovali výsledky.
Je to prostě na úplný hovno.
Odpovědět0  0
John.don | 4.11.20047:17
Příspěvek byl odstraněn redakcí pro použití vulgárních výrazů.

Štěpán Mrázek
Svět hardware
Odpovědět0  0
John.don | 4.11.20049:35
To se nedivím, opraváněná kritika naštve.
Odpovědět0  0
Štěpán Mrázek (372) | 4.11.20049:48
Nikoliv, kritizujte bez vulgarismů a příspěvky zůstanou beze změň.
Odpovědět0  0
1  2  
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.